Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
Parametry produktu
Popis produktu
Elektrický skútr poháněný 1500 W bezuhlíkovým motorem s homologací pro provoz na pozemních komunikacích. Maximální rychlost je omezena na 45 km/h, proto jej mohou řídit již osoby od 15ti let s řidičským oprávněním skupiny AM.
Motor je napájen z kvalitního lithiového akumulátoru 60 V / 20 Ah. Na plně nabitý akumulátor je dojezd až 60 km. Akumulátor je uložen ve skříňce pod sedlem, v podlaze pod nohami řidiče je další skříňka, kam je možné volitelně umístit druhý akumulátor.
Skútr je dvoumístný, maximální zatížení je 180 kg. Vybaven je kotoučovými brzdami, kola jsou obuta do robustních bezdušových pneumatik 18*9,50-8.
Ideální je jak do městského provozu, tak na přejíždění kratších vzdáleností mimo město, například pro dojíždění do zaměstnání nebo školy.
Zásadní výhodou elektrického skútru je velice levný provoz s minimální údržbou. Náklady na ujetý kilometr jsou zlomkem nákladů provozu spalovacího motoru. Levněji už lze jezdit jen na kole, nebo chodit pěšky. Elektromotor je tichý, neprodukuje žádné zplodiny, má vysoký točivý moment již v nízkých otáčkách. Skútr je proto v rozjezdu svižný, což se hodí zejména v městském provozu.
Typ pohonu: Akumulátorový
Jmenovitý výkon motoru (kW): 1,5
Dojezd na jedno nabití (km): 60
Max. zatížení (kg): 180
Doba nabíjení (hod.): 6 - 8
Max. stoupavost (°) : 18
Rozměry ráfku - přední / zadní: 18"9,50 -8
Baterie - typ: li-ion
Baterie - kapacita (Ah): 20
Baterie - jmenovité napětí (V): 60
Brzdy přední/zadní: kotoučové
Maximální výkon motoru (kW:) 1,5
Akumulátor - kapacita (Ah:) 20
Akumulátor - typ: Li - ion
Max. rychlost (km/h): 45
Akumulátor - napětí (V): 60
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- levný provoz
- z logiky věci tichý
- vypadá spíš jako motorka než koloběžka
- COC certifikát + možnost legalizace (RZ)
- Technický průkaz (příprava Hecht)
- pro jednoho velmi tvrdé pérování + nemožnost nastavení
- nemá LED osvětlení (patrně kvůli snadnější homologaci)
- motor pro rovný terén OK, na časté kopce poměrně slabý
Koupena modrá varianta 1500W/20Ah 60V baterie přímo u HECHTu na přelomu července/srpna 2022, k dnešku najeto cca 350 km.
Po odstranění některých konstrukčních a montážních vad* a celkové kontrole (v HECHTu na to nějak pozapomněli, třeba zrcátka se mě na první křižovatce při zabrždení protočily dokola) je to celkem příjemné vozítko do/kolem města a do práce.
Reálný dojezd (u nás poměrně kopcovitý terén + moje maličkost cca 95 kg + rychlost 35-48 km/h) počítejte tak poloviční, co udává dokumentace jako maximální.
Dodanou nabíječku jsem musel nastavit - přebíjela, dejte si na to pozor, ničí to baterii. Na konci nabíjení by měla dávat cca 67,3V, moje dávala skoro 69V!
1,5 kW motor je na mimoměstský provoz poměrně slabý ale dá se to, baterii bych raději volil 40 Ah, je to pak o něčem jiném. Ale v takové konfiguraci se zatím nedodává, pouze s přídavnou baterií do podlahy za nemalý doplatek. V případě instalace obou baterek (20+20 Ah) věřím, že by se reálný dojezd i v kopcovitém terénu vyhoupnul na 70 km i víc. Ale na výlety jsem si to nepořizoval a do města to i tak stačí.
Přihlášení je snadné a při zvolení "elektro" RZ dokonce zadarmo. Parkování s e-RZ u nás ve městě (Plzeň) zdarma.
* za všechny úpravy zmíním třeba šroub zadní odrazky dole na blatníku, zasahující skoro až do pneumatiky - 2mm!, při každé větší nerovnosti zasekávající se do kola. Odrazka odstraněna a je klid, na zadním světle je další, takže z hlediska legálnosti provozu je to v pořádku. Ostatní "tuning" se nese v podobném duchu, s výjimkou dodělávky držáku brašen a pouzder spon blinkrů, to už není v možnostech běžného uživatele, ale také to není nutné.